Ostatnia wieczerza Jezusa z uczniami
miała miejsce podczas żydowskiej Paschy. Wśród żydów było to bardzo ważne
święto, które upamiętniało wyzwolenie żydów z niewoli egipskiej oraz
przypominało Izraelitom, że Bóg ochronił ich podczas przejścia anioła śmierci.
To ochroną była krew zabitego jednorocznego baranka, którą Izraelici mieli
oznaczyć odrzwia i próg domu. Gdy anioł śmierci widział oznaczone krwią domy
omijał ich i tylko pozbawił śmierci Egipcjan. Ks wyj. 12,1 – 14 12,21 - 28
Więc Jezus przez wieczerze wyraźnie
nawiązuje do tamtego wydarzenia.
Wtedy ofiarą miał być jednoroczny
baranek bez skazy teraz ofiarą ma być Syn Boży. Podobnie jak wtedy każdy Żyd,
który pokropił swój dom krwią baranka został ochroniony przed gniewem Bożym tak
i dzisiaj każdy, kto uwierzy w Chrystusa ten zostanie oczyszczony z grzechów i
nie musi obawiać się sądu Bożego piekła. Zostanie zachowany przed nadchodzącym
gniewem Bożym, który spadnie na wszystkich ludzi za ich grzechy. Dzisiaj nauka
o potępieniu w piekle i Bożym gniewie nie jest popularna i uchodzi za
niepoprawną politycznie, ale Biblia wielokrotnie naucza, że ci którzy nie
uwierzą w Chrystusa muszą ponieść karę za grzechy
2Tes 1:8
w płomienistym ogniu, wymierzając karę tym, którzy Boga nie uznają i nie
są posłuszni Ewangelii Pana naszego Jezusa.
1:9 Jako karę poniosą oni wieczną zagładę [z
dala] od oblicza Pańskiego i od potężnego majestatu Jego
Pascha która dosłownie oznacza
przejście była symbolem wyjścia z niewoli do wolności. Izraelici zanim wyszli z
Egiptu przez ponad 400 lat mieszkali w Egipcie, aż stali się niewolnikami. Bóg
swoją potężną mocą wyzwolił ich przez sąd nad Egiptem i przeprowadził Izraela
Morze Czerwone. Żydzi za każdym razem, gdy uczestniczyli w święcie Paschy
wspominali te wydarzenia, jak byli niewolnikami i jak Bóg w potężny sposób ich
uratował. Tak więc Pascha była również świętem przejścia z niewoli do wolności.
Teraz Jezus jest naszym barankiem i
On zamienił dla chrześcijan paschę na wieczerze. Za każdym razem, gdy
obchodzimy Wieczerze Pańską powinniśmy wspominać co Pan dla nas uczynił, że
stał się ofiarą przebłagalną za nasze grzechy, że wierząc w Niego w Jego
zastępczą śmierć za nas, zostajemy wyzwoleni z niewoli grzechu, spod władzy
szatana by służyć Bogu. Czynimy to
pamiętając jak wielka cena została zapłacona byśmy bez trwogi i bez bojaźni mogli
dzisiaj stanąć śmiało przed Bogiem. Chleb, który łamiemy jest symbolem
umęczonego ciała Jezusa, które On za nas wydał, wino które pijemy przypomina
nam o przelanej krwi naszego Pana za nasze grzechy.
Podczas wieczerzy spoglądamy wstecz i
patrzymy w przód. Cofamy się do tego wydarzenia kiedy Jezus został za nas
ukrzyżowany, a przyjęcie Jego ofiary zostało potwierdzone przez
zmartwychwstanie, ale patrzymy także w przód, spoglądamy na naszą ojczyznę w
niebie jak mówi Paweł liście do filipian:
Filipian 3:20 "Nasza zaś ojczyzna jest w niebie, skąd też Zbawiciela
oczekujemy, Pana Jezusa Chrystusa,"
W innym miejscu Słowo Boże mówi, że mamy to czynić, aż Pan
przyjdzie (1Kor 11,26) w ten sposób
wyrażamy, że jesteśmy oczekujący, że nasze nadzieje nie są związane z tą
ziemską rzeczywistością, że czekamy na coś lepszego na wypełnienie się
wszystkich obietnic, które Bóg zostawił kościołowi.
Gdy Izraelici spożywali posiłek
paschalny w Egipcie mieli być gotowi do drogi Ks. Wyj. 12,11 my mamy dzisiaj być gotowi na spotkanie z Panem, gdy
przyjdzie byśmy okazali się dobrymi sługami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz