Drodzy, dzisiaj wracamy do Ks. Zachariasza i będziemy mówić na podstawie 3 rozdz., że zanim powróci Jezus i założy swoje ziemskie Królestwo, to musi dojść do oczyszczenia i przebudzenia duchowego w Izraelu. Niestety Izrael obecnie jest w dużej mierze narodem ateistów, który nie wierzy w Boga, a jeszcze mnie ludzi wierzy w Jezusa Chrystusa. Szacuje się, że obecnie w Izraelu jest około 2% chrześcijan, ale znaczna większość z nich to nie Żydzi a Arabowie. Niestety obecnie Żydzi są bardzo negatywnie nastawieni do Jezusa Chrystusa, często postrzegają Go jako zwodziciela. Jednak przyjdzie dzień, kiedy Bóg doprowadzi Izrael do pokuty, o czym czytamy w liście Pawła do Rzymian 11,26, że przyjdzie z Syjonu wybawiciel i odwróci bezbożność od Jakuba. Niektórzy uważają, że Bóg skończył z Izraelem w dniu, gdy ukrzyżowali Jezusa, a ich miejsce zajął Kościół. Ale słowo Boże, szczególnie w Ks. Zachariasza pokazuje, że Bóg ma plany co do tego narodu i wciąż je realizuje.
Zanany
kaznodzieja baptystyczny Charles Spurgeon na około 100 lat zanim powstało na
nowo państwo Izrael XX wieku mówił, że tak się stanie. Gdy pytano go skąd to
może wiedzieć, to odpowiadał, że Biblia tak mówi i faktycznie tak mówi. To nie
przypadek, że w XX wieku w 1948 roku państwo Izrael odrodziło się politycznie i
terytorialnie, a Żydzi z całego świata ciągle wracają do kraju swoich przodków.
W
Ks. Izajasza czytamy
Izajasza 43:5 Nie bój się, bo Ja
jestem z tobą. Ze Wschodu przywiodę twoje potomstwo i z Zachodu zgromadzę cię.
6 Do Północy powiem: Wydaj! A do
Południa: Nie zatrzymuj! Przyprowadź moich synów z daleka i moje córki z
krańców ziemi!
Również
w Ks. Jeremiasza możemy przeczytać o odrodzeniu Izraela
Jeremiasza 30:10 Dlatego nie bój
się ty, mój sługo, Jakubie - mówi Pan - i nie trwóż się, Izraelu, gdyż oto
wybawię cię z daleka, a twoje potomstwo z ziemi ich wygnania. I wróci Jakub, i
będzie żył w spokoju i beztrosko, i nikt go nie będzie straszył.
Czytałem, że Gdy wybuchła wojna na Ukrainie,
to wielu Żydów mieszkających tam postanowiło wrócić do Izraela. Tak właśnie Pan
pobudza ten naród na całym świecie, by wracali do swego kraju. W ten sposób
gromadzi ich, by wypełnić na nich swoje słowo i przywrócić ich na nowo do
służby Bogu w Tysiącletnim Królestwie pod władzą i przewodnictwem powracającego
Jezusa Chrystusa.
Zobaczcie
na kilka fragmentów w Nowym Testamencie, gdzie widzimy, że Bóg w stosunku do Żydów
ma plany.
W
Ew. Mateusza, gdy misja Jezusa zbliżała się do końca powiedział:
Mateusza 23:39 Albowiem powiadam
wam: Nie ujrzycie mnie odtąd, aż powiecie: Błogosławiony, który przychodzi w
imieniu Pańskim.
Zwróćcie
uwagę, że Jezus zapowiedział Żydom, że już Go nie zobaczą, nie zobaczą swojego
Mesjasza do pewnego czasu. Nie powiedział, że nie ujrzą Go nigdy, ale nie ujrzą
Go, aż do chwili, gdy nie uwierzą, że Jezus Chrystus jest posłanym do nich
Synem Bożym i Zbawicielem. Dopiero wtedy, gdy nastąpi duchowe przebudzenie w
Izraelu i cały naród zacznie pokutować, to Chrystus powróci. Zobaczą Go
przychodzącego na obłokach nieba i nie tylko oni, by ich odkupić i uratować z
Wielkiego Ucisku, który spadnie na Żydów pod koniec czasów.
Inny
fragment mówiący o odbudowie królestwa Izraela znajduje się w Dziejach Ap
1.6.
Uczniowie
po zmartwychwstaniu pytali Pana Jezusa o przyszłość
Dzieje Ap. 1:6 Gdy oni tedy się
zeszli, pytali go, mówiąc: Panie, czy w tym czasie odbudujesz królestwo
Izraelowi?
Apostołowie spodziewali się, że może po zmartwychwstaniu Pan Jezus podniesie Izraela i przywróci mu czasy świetności. Jezus powiedział, żeby się tym obecnie nie zajmowali, ale szli i głosili ewangelię. Ale nie powiedział do nich, że się mylą i że w ogóle nie odbuduje Izraela. Nie powiedział do nich, że mają błędną teologię, a Izrael stracił miejsce w Bożych planach. Przez te słowa Jezus potwierdził, że ich oczekiwania są słuszne, ale to nie jest jeszcze czas, kiedy zostaną wypełnione.
Również
zapowiedzi Wielkiego Ucisku w Izraelu i końca świata z 24 rozdz. Ew.
Mateusza dowodzą, że Bóg ma plan, co do narodu Izraelskiego, bo to ich
przede wszystkim będzie dotyczył wielki ucisk.
Zachariasza 14:2 I zbiorę wszystkie narody do walki z Jeruzalemem. Miasto będzie zajęte, domy splądrowane, kobiety zhańbione. Połowa miasta pójdzie w niewolę, lecz resztka ludności nie będzie usunięta z miasta.
Spróbujmy
sobie trochę przypomnieć kontekst. Zachariasz zostaje powołany na proroka za
czasów Medo – Perskiego króla Dariusza. Równorzędnym prorokiem powołanym w
podobnym czasie jest Ageusz, więc dobrze jest przeczytać Ks. Ageusza, by lepiej
rozumieć problemy z jakimi zmagał się Boży lud w tamtym czasie. Żydzi wrócili z
niewoli babilońskiej i zaczęli odbudowywać świątynie, ale praca ta nie szła do
przodu tak jak Bóg tego od nich oczekiwał. Minęło 18 lat od ich powrotu, a
świątynia wciąż nie była ukończona i były zbudowane tylko fundamenty. Żydzi
zniechęcili się z powodu problemów ze strony przeciwników, a także intensywność
pracy została znacznie osłabiona zaangażowaniem się w życie osobiste na rzecz
własnych rodzin i domów. Jest to dokładnie to z czym również i dzisiaj zmaga
się Boży lud. Zniechęcamy się trudnościami, problemami w Zborach i nierzadko
możemy zbyt mocno i zbyt wiele uwagi poświęcać naszemu osobistemu życiu zaniedbując
rozwój Bożego Królestwa oraz Bożą pracę.
Co czyni w związku z tym Bóg? Pan posyła do Izraela 2 proroków, posyła Ageusza
i Zachariasza, którzy mają zadanie wzywać Boży lud do pracy, ukazywać sens
zaangażowania w Boże Królestwo, napominać i ostrzegać przed grzesznym sposobem
życia, który pozbawia Bożego błogosławieństwa i prowadzi do Bożej dyscypliny.
W związku z tym Zachariasz ma kilka wizji. Pierwsza mówiła o tym, że Bóg zmiłuje się na nad Izraelem. Następnie w drugiej wizji jest powiedziane, że wrogowie zostaną osądzeni i Izrael nie powinien się przejmować tym, że poganom się powodzi i zniszczą Boży lud. Kolejna Wizja Zachariasza mówiła o tym, że Jeruzalem zostanie odbudowane zachęcając w ten sposób do zaangażowania się w pracę, którą Bóg pobłogosławi.
Jednak
nasuwało się pytanie jak Bóg może tego dokonać wobec grzesznego Izraela. Jak
święty Bóg może dokonać tych wszystkich dobrych rzeczy dla tego narodu skoro
Izrael zaparł się Pana i odwrócił się od Jego dróg. Izrael przez wieki
lekceważył Boże Słowo i nie stosował się do niego
Kolejna wizja Zachariasza ma odpowiedzieć na to pytanie.
W wizji tej Zachariasz widzi arcykapłana Jozuego,
który w tym czasie pełni funkcje arcykapłana w Izraelu, czyli pośrednika między
Bogiem, a ludźmi. Izraelici w Starym Testamencie, gdy przychodzili do Boga
musieli to robić przez ludzkiego pośrednika tzw. Urząd Arcykapłański. Mamy w
Starym Testamencie wytyczne, co do wyboru Arcykapłana, a pierwszym takim
człowiekiem był Aaron, który został wskazany przez Boga. Późniejsi arcykapłani
mieli pochodzić z Jego rodu. Ważne jest, by rozumieć, że Jozue w naszym tekście
nie jest tym, który za czasów Mojżesza wyszedł z Egiptu. To jest obecny Arcykapłan
po powrocie z niewoli Babilońskiej czyli około 520 rok przed Chrystusem o
którym możemy przeczytać w Ageusza 1,1.
Arcykapłan
Jozue w tej wizji reprezentuje Izraela, on stoi tam w jego imieniu. Stoi więc
Jozue przed Bogiem i pełni swoje funkcje arcykapłańskie, przed aniołem Pana.
Ostatnio mówiliśmy, że tym aniołem, sługą Pana, jest Chrystus przed swoim
wcieleniem. Gdy czytamy Stary Testament, to zobaczmy, że Anioł Pana jest
obrońcą Izraela – On również prowadził ich po pustyni.
Jest w tej wizji jeszcze ktoś?
Szatan stojący po prawicy Anioła Pana. Co robi szatan wobec Jozuego? Szatan
oskarża go, oskarża cały Izrael i mówi jak w ogóle Bóg może mieć cokolwiek do
czynienia z tymi ludźmi skoro oni są pełni grzechu. Symbolem tego grzechu
Izraela jest brudna szata w której Jozue stoi przed Panem. Kwestia stania przed
Panem odnosi się do arcykapłańskich obowiązków Jozuego. Wizja jest
przedstawiona w taki sposób, że Jozue pełni swoje obowiązki arcykapłańskie
przed Panem w brudnej szacie, czyli jest pełny grzechu. A, że Jozue
reprezentuje Izraela oznacza, że Izrael jest pełny grzechu i te wszystkie
ceremonie kapłańskie, które są wykonywane nie oczyszczają ich.
Hebrajski zwrot, który mówi o brudnej szacie
dosłownie znaczy, że Jozue był pokryty odchodami – tak właśnie wygląda
każdy grzesznik w oczach Boga, tak właśnie wyglądał Izrael. Żaden z nas nie ma
własnej sprawiedliwości, wszyscy są grzesznikami i Bóg ma prawo potępić każdego
człowieka Rzym 3,10-12.
I
diabeł stoi tam przed Panem i oskarża Izraela mówiąc, że jak w ogóle Bóg może
mieć coś do czynienia z tą bandą. Zobacz Boże jak oni wyglądają, ile razy
odstąpili od ciebie, jak często łamali przymierze, które z nimi zawarłeś, jak
często byli odstępczy, niewierni, pogrążeni w bałwochwalstwie. Jak w ogóle Boże
możesz patrzeć na tą brudną zgraje, oni zasługują jedynie na sąd i potępienie.
Nie możesz ich odbudować, nie możesz dać im nic dobrego, bo ty jesteś
sprawiedliwy, a oni są źli, grzeszni – tak mówi Szatan do anioła wobec Izraela.
Prawda
dotycząca Izraela jak diabeł Ich oskarża przed Panem jest również prawda
dotyczącą nas. Tak Jak diabeł oskarżał Jozuego i zwracał uwagę na jego grzechy
i grzechy Izraela, tak szatan dzisiaj oskarża każdego wierzącego przed Bogiem.
Nie rozumiemy tego dokładnie, ale z jakiegoś powodu diabeł ma wstęp przed Boga
do nieba i może oskarżać wierzących. Diabeł całkowicie straci dostęp do nieba w
czasie ucisku i zostanie z niego wyrzucony o czym czytamy w 12 rozdz. Ks.
Objawienia w wierszach 12,7 – 9.
Póki
co, diabeł część czasu spędza w niebie i oskarża Boże sługi. Diabeł to samo
czynił w stosunku do Hioba 1,6-9; Obj 12,10; Łuk 22,31.
Job 1:6 Otóż zdarzyło się
pewnego dnia, że przybyli synowie Boży, aby się stawić przed Panem, a wśród
nich przybył też i szatan.
Job 1:7 I rzekł Pan do szatana:
Skąd przybywasz? A szatan odpowiedział Panu, mówiąc: Wędrowałem po ziemi i
przeszedłem ją wzdłuż i wszerz.
Job 1:8 Rzekł Pan do szatana:
Czy zwróciłeś uwagę na mojego sługę, Joba? Bo nie ma mu równego na ziemi. Mąż
to nienaganny i prawy, bogobojny i stroniący od złego.
Job 1:9 Na to szatan
odpowiedział Panu, mówiąc: Czy za darmo jest Job tak bogobojny?
Objawienie 12:10 I usłyszałem
donośny głos w niebie, mówiący: Teraz nastało zbawienie i moc, i panowanie Boga
naszego, i władztwo Pomazańca jego, gdyż zrzucony został oskarżyciel braci
naszych, który dniem i nocą oskarżał ich przed naszym Bogiem.
Łukasza 22:31 Szymonie,
Szymonie, oto szatan wyprosił sobie, żeby was przesiać jak pszenicę.
Więc
diabeł idzie do Boga i wskazuje dzisiaj na grzechy wierzącego prosząc Boga, by
Bóg wylał na nas swój sąd lub poddał próbie naszą wiarę podważając jej
szczerość.
Diabeł
również oskarża nas samych przed nami samymi mówiąc nam, że jesteśmy zbyt
grzeszni, a Bóg zbyt święty, by mógł nas przyjąć, przebaczyć nam i kochać nas.
To właśnie się działo w przypadku Jozuego I Izraela.
Niestety, niektórzy wierzą w te kłamstwa diabelskie, zamiast wierzyć Słowu Bożemu w kwestii naszego usprawiedliwienia przez Chrystusa. Zaraz o tym powiemy więcej.
Teraz
zobaczmy, że Jozue nie ma nic na swoje usprawiedliwienie, nie ma niczego, co
mógłby przedstawić Bogu, czy to w sobie samym, czy w Izraelu, co zmazałoby ich
grzechy. Jozue wiedział, że jest winny, a oskarżenia diabelskie są słuszne.
Izrael nie zasługuje na to, by zostać odnowionym, uratowanym i pobłogosławionym
przez Boga.
Widzimy
tutaj, że Izrael z powodu swoich grzechów nie może pełnić swoich funkcji
kapłańskich, że zanim naród nie zostanie odnowiony, nie będzie mógł służyć
Mesjaszowi w nowej świątyni opisanej w Ks. Ezechiela. Musi dojść do oczyszczenia narodu, żeby
wypełniły się na nich słowa, by mogli być kapłanami Boga, do czego zostali
powołani.
Wyjścia 19:6 A wy będziecie mi
królestwem kapłańskim i narodem świętym. Takie są słowa, które powiesz synom
izraelskim.
W
Ks. Izajasza czytamy, że właśnie tak będzie w tysiącleciu
Izajasza 61:4 I odbudują
starodawne ruiny, podźwigną opustoszałe osiedla przodków, odnowią zburzone
miasta, osiedla opustoszałe od wielu pokoleń.
5 I stawią się obcy, aby paść
wasze owce, a cudzoziemcy będą waszymi oraczami i winiarzami.
6 A wy będziecie nazwani kapłanami Pana, sługami naszego Boga mianować was będą; z bogactw pogan będziecie korzystać, a ich sławą będziecie się chełpić.
Więc
w wizji proroka Zachariasza Anioł Pana wstawia się za Jozuem, za Izraelem u
Boga i mówi, by Bóg osądził Szatana.
Teraz
zobaczmy, co Bóg robi z winą Izrela, zdejmuje z Jozuego brudne szaty i wkłada
na niego czyste szaty. Czyli to nie Izrael, coś zrobił, by zostać oczyszczonym,
ale to sam Bóg oczyszcza ich, daje im obietnice oczyszczenia i przyjęcia
narodu.
Dlaczego
ta obietnica może zostać im złożona, bo Bóg zamierza posłać Zbawiciela o którym
jest mowa w 8 wierszu. Wiec pomimo grzechu Izraela naród nie został
odrzucony, bo Bóg zamierza ich oczyścić i zrealizować na nich wszystkie dane im
obietnice, gdy Mesjasz do nich przyjdzie i ich oczyści. Obietnice dla Izraela
mogą być wciąż aktualne, bo Chrystus zapłaci swoją śmiercią za ich grzechy i
doprowadzi do ich odnowienia.
A
kiedy to się stanie? Drodzy, będzie to na końcu czasów, kiedy Bóg przez
doświadczenia sprawi pokutę w narodzie Izraelskim. Tak będzie z nimi
postępował, że przez ciężkie doświadczenia ugną swpje serca i kolana przed
Panem.
Zachariasza 13:1 W owym dniu dom
Dawida i mieszkańcy Jeruzalemu będą mieli źródło otwarte dla oczyszczenia z
grzechu i nieczystości.
2 W owym dniu - mówi Pan
Zastępów wytępię z kraju imiona bałwanów tak, że nie będzie się ich już
wspominało, nadto fałszywych proroków i ducha nieczystości usunę z kraju.
Zachariasza 12:10 Lecz na dom Dawida i na mieszkańców Jeruzalemu wyleję ducha łaski i błagania. Wtedy spojrzą na mnie, na tego, którego przebodli, i będą go opłakiwać, jak opłakuje się jedynaka, i będą gorzko biadać nad nim, jak gorzko biadają nad pierworodnym.
Jak
Bóg zdjął brudną szatę z Jozuego i założył mu czystą szatę, tak zdjął brudne
szaty grzechu z tych wszystkich, którzy uwierzyli w Jezusa Chrystusa i dał im
czyste szaty, bo Pan chce im wybaczyć na podstawie ofiary Jezusa Kol 2,13-14;
Rzymian 4,25; Rzymian 3,23-25; Efez 2,8-10. W chwili gdy człowiek zaczyna
wierzyć w tą ofiarę, jego winy zostają przebaczone, grzechy zabrane, a
sprawiedliwość Jezusa przypisana wierzącemu.
Zobaczmy
jak Bóg karci diabła i na podstawie czego odsuwa jego oskarżenia? Na podstawie
Bożego suwerennego wyboru, choć diabeł domaga się potępienia Jozuego, to Bóg
mówi, że wybrał Izraela i postanowił ich zbawić. Są oni głownią wyrwaną z ognia,
czyli Pan chwycił ich zanim zdążył ich strawić ogień. Dawno zostaliby
pochłonięci przez swoich wrogów, gdyby Pan ich nie ratował. Izrael jest
umiłowanym narodem Pana, dlatego Bóg ciągle interweniuje, gdy są zagrożeni, by
nie doszło do ich zagłady. Interweniował, gdy wyprowadził ich z Egiptu, później
wprowadził ich do ziemi obiecanej dając im moc podbić narody. Później ratował
ich w okresie sędziów, by narody na pochłonęły ich. Możemy czytać w Ks. sędziów
jak wiele razy byli zagrożeni, ale Bóg posyłał wybawiciela. I choć pozwolił na
podbicie północnego królestwa i zesłanie do niewoli południowego królestwa, to
wyprowadził ich z niewoli, by mogli przetrwać i mógł przyjść Mesjasz. Również
po odrzuceniu Mesjasza Bóg czuwa, by nie zginęli całkowicie, aby na nich
wypełnić swoje słowo i resztka o której powiedział została zachowana i zbawiona.
Dlatego w 12 rozdz. Ks. Objawiania czytamy jak Bóg chroni Izrael podczas
Wielkiego Ucisku przed smokiem, Szatanem który chce ich zniszczyć, by Boże
Słowa się nie wypełniły.
Ale
wypełnią się, bo Bóg wybrał Izrael, wybrał Abrahama, Izaaka i Jakuba i o tym
mówi Paweł w 11 rozdz listu do Rzymian
Rzymian 11:28 Co do ewangelii,
są oni nieprzyjaciółmi Bożymi dla waszego dobra, lecz co do wybrania, są
umiłowanymi ze względu na praojców.
29 Nieodwołalne są bowiem dary i powołanie Boże.
Podobnie
Pan wybrał chrześcijan do zbawienia jeszcze przed założeniem świata Efez
1,4,
Efezjan 1:4 W nim bowiem wybrał
nas przed założeniem świata, abyśmy byli święci i nienaganni przed obliczem
jego; w miłości
5 Przeznaczył nas dla siebie do
synostwa przez Jezusa Chrystusa według upodobania woli swojej,
6 Ku uwielbieniu chwalebnej
łaski swojej, którą nas obdarzył w Umiłowanym.
W związku z tym, gdy przyjdzie odpowiedni dzień, Ci którzy są wybrani uwierzą w Chrystusa i zostaną z nich zdjęte brudne szaty i założone czyste. My jako kościół jesteśmy odpowiedzialni przed Bogiem, by nieść temu światu ewangelię i dotrzeć z nią do tych, którzy mają ją usłyszeć.
Następnie
Bóg daje warunki Jozuemu, by byli Bogu wierni, by chodzili jego drogami, by
troszczyli się o Jego słowo, a obietnice oczyszczenia i przywrócenia wypełnią
się.
Właściwie
jest to warunek nawrócenia. Wcześniej czytaliśmy, że Bóg oczyszcza ich, nie na
podstawie ich uczynków, ale na podstawie swojej suwerennej woli i w oparciu o
ofiarę Chrystusa, która ma nadejść. Ale Bóg wymaga od nich nawrócenia.
To jest ta ludzka odpowiedzialność, choć zbawienie jest całkowicie Bożym dziełem i nie jest nam dane na podstawie naszych zasług, to jesteśmy wezwani jak Jozue i Izrael do nawrócenia i wierności Bogu. Bóg musi doprowadzić do pokuty w Izraelu, by doszło do oczyszczenia i tak musi Bóg doprowadzić do upamiętania każdego grzesznika, by doszło do odrodzenia i wiary w Chrystusa. Izrael ma zostać oczyszczony, by służyć Bogu, tak i my zostaliśmy oczyszczeni z grzechów, by służyć Panu i być jego narzędziami w świecie. Kto twierdzi, że został oczyszczony z grzechów, a nie służy Panu lub nie chce służyć Panu, tak naprawdę nie został oczyszczony. Nie ma zbawienia bez upamiętania i służby Bogu.
Teraz
zobaczmy, że Bóg zapowiada, że to zbawienie i odkupienie Izraela przyjdzie
przez Chrystusa. Pan mówi, że to się stanie przez jego sługę, latorośl w. 8.
Odniesienie do latorośli w Biblii odnosi się do Mesjasza Izajasza 11,1; Izajasza 53,2; Jeremiasza
23,5; Jeremiasza 33,15; Zachariasz 6,12-13
Izajasza 11:1 I wyrośnie różdżka
z pnia Isajego, a pęd z jego korzeni wyda owoc.
Izajasza 53:2 Wyrósł bowiem
przed nim jako latorośl i jako korzeń z suchej ziemi. Nie miał postawy ani
urody, które by pociągały nasze oczy, i nie był to wygląd, który by nam się
mógł podobać.
3 Wzgardzony był i opuszczony
przez ludzi, mąż boleści, doświadczony w cierpieniu jak ten, przed którym
zakrywa się twarz, wzgardzony tak, że nie zważaliśmy na niego.
Jeremiasza 23:5 Oto idą dni -
mówi Pan - że wzbudzę Dawidowi sprawiedliwą latorośl: Będzie panował jako król
i mądrze postępował; i będzie stosował prawo i sprawiedliwość na ziemi.
6 Za jego dni Juda będzie
wybawiony, a Izrael będzie bezpiecznie mieszkał; a to jest jego imię, którym go
zwać będą: Pan sprawiedliwością naszą.
Jeremiasza 33:15 W owych dniach
i w owym czasie sprawię, że prawdziwa latorośl wyrośnie Dawidowi. Będzie
wykonywał prawo i sprawiedliwość na ziemi.
Zachariasza 6:12 I powiedz do
niego: Tak mówi Pan Zastępów: Oto mąż, którego imię brzmi Latorośl; pod jego
stopami wyrośnie latorośl i on zbuduje przybytek Pana.
13 On zbuduje przybytek Pana i
zdobędzie majestat królewski, zasiądzie jako władca na swoim tronie. Także
kapłan zasiądzie na swoim tronie i będzie między obydwoma pokojowe nastawienie.
Również
wiele proroctw odnosi się do Chrystusa jako sługi Jahwe Izaj 53,11. Także
wspomniany Kamień leżący przed Jozuem w 9 wierszu też odnosi się do
Chrystusa, jest to kamień wszechwiedzący na którym jest 7 oczu. Oczy
symbolizują pełną wszechwiedzę Mesjasza, a symbol kamienia odnosił się do
Mesjasza Izaj 8,14; Izaj 28,16. Na kamieniu tym jest napis i choć nie ma
powiedziane co tam jest wygrawerowane, to możemy zasugerować, że są to imiona
Jego wybranych.
Izajasza 8:13 Tylko Pana
Zastępów miejcie za Świętego, niech On będzie waszą bojaźnią i On waszym
lękiem!
14 I będzie wam świętością i
kamieniem obrazy, i skałą potknięcia dla obydwu domów Izraela, sidłem i siecią
dla mieszkańców Jeruzalemu.
15 I wielu potknie się o nie i
upadną, i potłuką się, i będą usidleni i schwytani.
Izajasza 28:16 Dlatego tak mówi
Wszechmocny, Pan: Oto Ja kładę na Syjonie kamień, kamień wypróbowany, kosztowny
kamień węgielny, mocno ugruntowany: Kto wierzy, ten się nie zachwieje.
Łukasza 20:17 On zaś,
spojrzawszy na nich, rzekł: Cóż więc znaczy to, co napisane: Kamień, który
odrzucili budowniczowie, stał się kamieniem węgielnym?
18 Każdy, kto by upadł na ten kamień, roztrzaska się, a na kogo by on upadł, zmiażdży go.
Dalej
czytamy, że tą winę Izraela Bóg zmaże jednego dnia w. 9
Jak
myślicie co to jest za dzień? Kiedy Bóg sprawił, że jednego dnia przebaczenie
stało się możliwe?
Tak, to jest dzień, kiedy Chrystus umarł za
nas na Krzyżu. Tego dnia, gdy Chrystus powiedział na Krzyżu wykonało się,
oczyszczenie z grzechów i zbawienie stało się możliwe dla każdego, kto uwierzy
w Chrystusa. W stosunku do Izraela jest to również, kiedy Bóg zwraca się do
nich i doprowadza do ich oczyszczenia i przyjmuje ich z powrotem jako swoich
synów i swoje córki dając im łaskę o czym czytamy w Rzymian 11 rozdz. Zachariasza
12,10-11; Zachariasza 13,1-2. Łuk 13,35; Łuk 21,24.
Wtedy
Izrael zostanie przywrócony do służby Bogu. Będzie służył przy nowej świątyni i
służył narodom, które będą przychodziły do Jeruzalem, by oddać cześć Panu
zastępów.
Zachariasza 8:23 Tak mówi Pan
Zastępów: Stanie się w owych dniach, że dziesięciu mężów ze wszystkich języków
narodów odważy się i uchwyci się rąbka szaty jednego Judejczyka, mówiąc:
Pójdziemy z wami, bo słyszeliśmy, że z wami jest Bóg.
Gdy
to się stanie, gdy przyjdzie już oczyszczenie, to nadejdzie Królestwo dla
Izraela, wierzę, że to będzie Tysiącletnie Królestwo i przyjdzie ono wraz z
nadejściem Mesjasza. Czytamy w 10 wierszu, że gdy przyjdzie oczyszczenie
i odkupienie, nadejdzie pokój i będą zapraszali jeden drugiego pod winną
latorośl i drzewo figowe.
Obraz
którym się Bóg tutaj posługuje odnoszą się do pokojowych czasów za panowania
Salomona 1 Król 4,24 – 25.
1 Królewska 4:24 Władał bowiem
krainami z tej strony Rzeki od Tifsach aż po Gazę, nad wszystkimi królami z tej
strony Rzeki i miał pokój ze wszystkich stron wokoło.
25 Judejczycy i Izraelici
mieszkali tedy bezpiecznie, każdy pod swoim krzewem winnym i pod swoim drzewem
figowym od Dan aż po Beer-Szebę przez wszystkie dni Salomona.
Będzie
to wspaniały okres tysiąca lat pokoju na całej ziemi, kiedy wszyscy zbawieni
będą mieszkać bezpiecznie. Biblia mówi,
że w tym okresie, ludzie przekują swoje miecze na lemiesze i nie będą już się
uczyć sztuki wojennej, ale zajmą się pracą i służbą Bogu. Żaden naród już nie
będzie miał wojska i nie będzie trzeba się niczego obawiać. To Chrystus
zaprowadzi pokój po swoim powrocie, a cała ziemia będzie wspaniale odnowiona,
skażenia środowiska będą usunięte.
Więc
Zachariasz mówi do odbudowujących, że Bóg ma w stosunku do nich wspaniały plan,
plan odbudowy narodu i oczyszczenia ich. W związku z tym nie powinni rezygnować
z pracy przy świątyni i odbudowie miasta, ale powinni być zaangażowani.
Drodzy my jesteśmy również taką głownią wyciągniętą z ognia. Nam wszystkim zagrażał Boży gniew i zagraża tym, którzy się nie upamiętają. Poszlibyśmy wszyscy do piekła będąc potępionym za swoje grzechy. I wtedy, kiedy moc naszych grzech pochłaniała nas, a Boży gniew nadchodził, Bóg chwycił nas i każdego zbawionego grzesznika wyrywając nas z mocy ciemności i przeniósł nas do królestwa Syna swego umiłowanego Kol 1,13. Służmy Bogu, budujmy Jego świątynie, nie mam na myśli cegieł, ale mam na myśli Jego kościół, Królestwo Boże, a nasza praca nigdy nie zaginie. Gdy Powróci Chrystus nasze zbawienie się okaże i otrzymamy nieprzemijającą koronę chwały.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz