19.02.2024

Oczyszczenie narodu Izraelskiego Ks. Zachariasza 3,1 – 10

 


Drodzy, dzisiaj wracamy do Ks. Zachariasza i będziemy mówić na podstawie 3 rozdz., że zanim powróci Jezus i założy swoje ziemskie Królestwo, to musi dojść do oczyszczenia i przebudzenia duchowego w Izraelu. Niestety Izrael obecnie jest w dużej mierze narodem ateistów, który nie wierzy w Boga, a jeszcze mnie ludzi wierzy w Jezusa Chrystusa. Szacuje się, że obecnie w Izraelu jest około 2% chrześcijan, ale znaczna większość z nich to nie Żydzi a Arabowie. Niestety obecnie Żydzi są bardzo negatywnie nastawieni do Jezusa Chrystusa, często postrzegają Go jako zwodziciela. Jednak przyjdzie dzień, kiedy Bóg doprowadzi Izrael do pokuty, o czym czytamy w liście Pawła do Rzymian 11,26, że przyjdzie z Syjonu wybawiciel i odwróci bezbożność od Jakuba. Niektórzy uważają, że Bóg skończył z Izraelem w dniu, gdy ukrzyżowali Jezusa, a ich miejsce zajął Kościół. Ale słowo Boże, szczególnie w Ks. Zachariasza pokazuje, że Bóg ma plany co do tego narodu i wciąż je realizuje.

Zanany kaznodzieja baptystyczny Charles Spurgeon na około 100 lat zanim powstało na nowo państwo Izrael XX wieku mówił, że tak się stanie. Gdy pytano go skąd to może wiedzieć, to odpowiadał, że Biblia tak mówi i faktycznie tak mówi. To nie przypadek, że w XX wieku w 1948 roku państwo Izrael odrodziło się politycznie i terytorialnie, a Żydzi z całego świata ciągle wracają do kraju swoich przodków.

W Ks. Izajasza czytamy

Izajasza 43:5  Nie bój się, bo Ja jestem z tobą. Ze Wschodu przywiodę twoje potomstwo i z Zachodu zgromadzę cię.

6  Do Północy powiem: Wydaj! A do Południa: Nie zatrzymuj! Przyprowadź moich synów z daleka i moje córki z krańców ziemi!

Również w Ks. Jeremiasza możemy przeczytać o odrodzeniu Izraela

Jeremiasza 30:10  Dlatego nie bój się ty, mój sługo, Jakubie - mówi Pan - i nie trwóż się, Izraelu, gdyż oto wybawię cię z daleka, a twoje potomstwo z ziemi ich wygnania. I wróci Jakub, i będzie żył w spokoju i beztrosko, i nikt go nie będzie straszył.

 Czytałem, że Gdy wybuchła wojna na Ukrainie, to wielu Żydów mieszkających tam postanowiło wrócić do Izraela. Tak właśnie Pan pobudza ten naród na całym świecie, by wracali do swego kraju. W ten sposób gromadzi ich, by wypełnić na nich swoje słowo i przywrócić ich na nowo do służby Bogu w Tysiącletnim Królestwie pod władzą i przewodnictwem powracającego Jezusa Chrystusa.

Zobaczcie na kilka fragmentów w Nowym Testamencie, gdzie widzimy, że Bóg w stosunku do Żydów ma plany.

W Ew. Mateusza, gdy misja Jezusa zbliżała się do końca powiedział:

Mateusza 23:39  Albowiem powiadam wam: Nie ujrzycie mnie odtąd, aż powiecie: Błogosławiony, który przychodzi w imieniu Pańskim.

Zwróćcie uwagę, że Jezus zapowiedział Żydom, że już Go nie zobaczą, nie zobaczą swojego Mesjasza do pewnego czasu. Nie powiedział, że nie ujrzą Go nigdy, ale nie ujrzą Go, aż do chwili, gdy nie uwierzą, że Jezus Chrystus jest posłanym do nich Synem Bożym i Zbawicielem. Dopiero wtedy, gdy nastąpi duchowe przebudzenie w Izraelu i cały naród zacznie pokutować, to Chrystus powróci. Zobaczą Go przychodzącego na obłokach nieba i nie tylko oni, by ich odkupić i uratować z Wielkiego Ucisku, który spadnie na Żydów pod koniec czasów.

Inny fragment mówiący o odbudowie królestwa Izraela znajduje się w Dziejach Ap 1.6.

Uczniowie po zmartwychwstaniu pytali Pana Jezusa o przyszłość

Dzieje Ap. 1:6  Gdy oni tedy się zeszli, pytali go, mówiąc: Panie, czy w tym czasie odbudujesz królestwo Izraelowi?

Apostołowie spodziewali się, że może po zmartwychwstaniu Pan Jezus podniesie Izraela i przywróci mu czasy świetności. Jezus powiedział, żeby się tym obecnie nie zajmowali, ale szli i głosili ewangelię. Ale nie powiedział do nich, że się mylą i że w ogóle nie odbuduje Izraela. Nie powiedział do nich, że mają błędną teologię, a Izrael stracił miejsce w Bożych planach. Przez te słowa Jezus potwierdził, że ich oczekiwania są słuszne, ale to nie jest jeszcze czas, kiedy zostaną wypełnione. 

Również zapowiedzi Wielkiego Ucisku w Izraelu i końca świata z 24 rozdz. Ew. Mateusza dowodzą, że Bóg ma plan, co do narodu Izraelskiego, bo to ich przede wszystkim będzie dotyczył wielki ucisk.

Zachariasza 14:2  I zbiorę wszystkie narody do walki z Jeruzalemem. Miasto będzie zajęte, domy splądrowane, kobiety zhańbione. Połowa miasta pójdzie w niewolę, lecz resztka ludności nie będzie usunięta z miasta.   

Spróbujmy sobie trochę przypomnieć kontekst. Zachariasz zostaje powołany na proroka za czasów Medo – Perskiego króla Dariusza. Równorzędnym prorokiem powołanym w podobnym czasie jest Ageusz, więc dobrze jest przeczytać Ks. Ageusza, by lepiej rozumieć problemy z jakimi zmagał się Boży lud w tamtym czasie. Żydzi wrócili z niewoli babilońskiej i zaczęli odbudowywać świątynie, ale praca ta nie szła do przodu tak jak Bóg tego od nich oczekiwał. Minęło 18 lat od ich powrotu, a świątynia wciąż nie była ukończona i były zbudowane tylko fundamenty. Żydzi zniechęcili się z powodu problemów ze strony przeciwników, a także intensywność pracy została znacznie osłabiona zaangażowaniem się w życie osobiste na rzecz własnych rodzin i domów. Jest to dokładnie to z czym również i dzisiaj zmaga się Boży lud. Zniechęcamy się trudnościami, problemami w Zborach i nierzadko możemy zbyt mocno i zbyt wiele uwagi poświęcać naszemu osobistemu życiu zaniedbując  rozwój Bożego Królestwa oraz Bożą pracę. Co czyni w związku z tym Bóg? Pan posyła do Izraela 2 proroków, posyła Ageusza i Zachariasza, którzy mają zadanie wzywać Boży lud do pracy, ukazywać sens zaangażowania w Boże Królestwo, napominać i ostrzegać przed grzesznym sposobem życia, który pozbawia Bożego błogosławieństwa i prowadzi do Bożej dyscypliny.

W związku z tym Zachariasz ma kilka wizji. Pierwsza mówiła o tym, że Bóg zmiłuje się na nad Izraelem. Następnie w drugiej wizji jest powiedziane, że wrogowie zostaną osądzeni i Izrael nie powinien się przejmować tym, że poganom się powodzi i zniszczą Boży lud. Kolejna Wizja Zachariasza mówiła o tym, że Jeruzalem zostanie odbudowane zachęcając w ten sposób do zaangażowania się w pracę, którą Bóg pobłogosławi. 

Jednak nasuwało się pytanie jak Bóg może tego dokonać wobec grzesznego Izraela. Jak święty Bóg może dokonać tych wszystkich dobrych rzeczy dla tego narodu skoro Izrael zaparł się Pana i odwrócił się od Jego dróg. Izrael przez wieki lekceważył Boże Słowo i nie stosował się do niego

Kolejna wizja Zachariasza ma odpowiedzieć na to pytanie.

 W wizji tej Zachariasz widzi arcykapłana Jozuego, który w tym czasie pełni funkcje arcykapłana w Izraelu, czyli pośrednika między Bogiem, a ludźmi. Izraelici w Starym Testamencie, gdy przychodzili do Boga musieli to robić przez ludzkiego pośrednika tzw. Urząd Arcykapłański. Mamy w Starym Testamencie wytyczne, co do wyboru Arcykapłana, a pierwszym takim człowiekiem był Aaron, który został wskazany przez Boga. Późniejsi arcykapłani mieli pochodzić z Jego rodu. Ważne jest, by rozumieć, że Jozue w naszym tekście nie jest tym, który za czasów Mojżesza wyszedł z Egiptu. To jest obecny Arcykapłan po powrocie z niewoli Babilońskiej czyli około 520 rok przed Chrystusem o którym możemy przeczytać w Ageusza 1,1.

Arcykapłan Jozue w tej wizji reprezentuje Izraela, on stoi tam w jego imieniu. Stoi więc Jozue przed Bogiem i pełni swoje funkcje arcykapłańskie, przed aniołem Pana. Ostatnio mówiliśmy, że tym aniołem, sługą Pana, jest Chrystus przed swoim wcieleniem. Gdy czytamy Stary Testament, to zobaczmy, że Anioł Pana jest obrońcą Izraela – On również prowadził ich po pustyni.

Jest w tej wizji jeszcze ktoś? Szatan stojący po prawicy Anioła Pana. Co robi szatan wobec Jozuego? Szatan oskarża go, oskarża cały Izrael i mówi jak w ogóle Bóg może mieć cokolwiek do czynienia z tymi ludźmi skoro oni są pełni grzechu. Symbolem tego grzechu Izraela jest brudna szata w której Jozue stoi przed Panem. Kwestia stania przed Panem odnosi się do arcykapłańskich obowiązków Jozuego. Wizja jest przedstawiona w taki sposób, że Jozue pełni swoje obowiązki arcykapłańskie przed Panem w brudnej szacie, czyli jest pełny grzechu. A, że Jozue reprezentuje Izraela oznacza, że Izrael jest pełny grzechu i te wszystkie ceremonie kapłańskie, które są wykonywane nie oczyszczają ich.

 Hebrajski zwrot, który mówi o brudnej szacie dosłownie znaczy, że Jozue był pokryty odchodami – tak właśnie wygląda każdy grzesznik w oczach Boga, tak właśnie wyglądał Izrael. Żaden z nas nie ma własnej sprawiedliwości, wszyscy są grzesznikami i Bóg ma prawo potępić każdego człowieka Rzym 3,10-12. 

I diabeł stoi tam przed Panem i oskarża Izraela mówiąc, że jak w ogóle Bóg może mieć coś do czynienia z tą bandą. Zobacz Boże jak oni wyglądają, ile razy odstąpili od ciebie, jak często łamali przymierze, które z nimi zawarłeś, jak często byli odstępczy, niewierni, pogrążeni w bałwochwalstwie. Jak w ogóle Boże możesz patrzeć na tą brudną zgraje, oni zasługują jedynie na sąd i potępienie. Nie możesz ich odbudować, nie możesz dać im nic dobrego, bo ty jesteś sprawiedliwy, a oni są źli, grzeszni – tak mówi Szatan do anioła wobec Izraela.

Prawda dotycząca Izraela jak diabeł Ich oskarża przed Panem jest również prawda dotyczącą nas. Tak Jak diabeł oskarżał Jozuego i zwracał uwagę na jego grzechy i grzechy Izraela, tak szatan dzisiaj oskarża każdego wierzącego przed Bogiem. Nie rozumiemy tego dokładnie, ale z jakiegoś powodu diabeł ma wstęp przed Boga do nieba i może oskarżać wierzących. Diabeł całkowicie straci dostęp do nieba w czasie ucisku i zostanie z niego wyrzucony o czym czytamy w 12 rozdz. Ks. Objawienia w wierszach 12,7 – 9.

Póki co, diabeł część czasu spędza w niebie i oskarża Boże sługi. Diabeł to samo czynił w stosunku do Hioba 1,6-9; Obj 12,10; Łuk 22,31.

Job 1:6  Otóż zdarzyło się pewnego dnia, że przybyli synowie Boży, aby się stawić przed Panem, a wśród nich przybył też i szatan.

Job 1:7  I rzekł Pan do szatana: Skąd przybywasz? A szatan odpowiedział Panu, mówiąc: Wędrowałem po ziemi i przeszedłem ją wzdłuż i wszerz.

Job 1:8  Rzekł Pan do szatana: Czy zwróciłeś uwagę na mojego sługę, Joba? Bo nie ma mu równego na ziemi. Mąż to nienaganny i prawy, bogobojny i stroniący od złego.

Job 1:9  Na to szatan odpowiedział Panu, mówiąc: Czy za darmo jest Job tak bogobojny? 

Objawienie 12:10  I usłyszałem donośny głos w niebie, mówiący: Teraz nastało zbawienie i moc, i panowanie Boga naszego, i władztwo Pomazańca jego, gdyż zrzucony został oskarżyciel braci naszych, który dniem i nocą oskarżał ich przed naszym Bogiem. 

Łukasza 22:31  Szymonie, Szymonie, oto szatan wyprosił sobie, żeby was przesiać jak pszenicę.

Więc diabeł idzie do Boga i wskazuje dzisiaj na grzechy wierzącego prosząc Boga, by Bóg wylał na nas swój sąd lub poddał próbie naszą wiarę podważając jej szczerość.

Diabeł również oskarża nas samych przed nami samymi mówiąc nam, że jesteśmy zbyt grzeszni, a Bóg zbyt święty, by mógł nas przyjąć, przebaczyć nam i kochać nas. To właśnie się działo w przypadku Jozuego I Izraela.

Niestety, niektórzy wierzą w te kłamstwa diabelskie, zamiast wierzyć Słowu Bożemu w kwestii naszego usprawiedliwienia przez Chrystusa. Zaraz o tym powiemy więcej. 

Teraz zobaczmy, że Jozue nie ma nic na swoje usprawiedliwienie, nie ma niczego, co mógłby przedstawić Bogu, czy to w sobie samym, czy w Izraelu, co zmazałoby ich grzechy. Jozue wiedział, że jest winny, a oskarżenia diabelskie są słuszne. Izrael nie zasługuje na to, by zostać odnowionym, uratowanym i pobłogosławionym przez Boga.

Widzimy tutaj, że Izrael z powodu swoich grzechów nie może pełnić swoich funkcji kapłańskich, że zanim naród nie zostanie odnowiony, nie będzie mógł służyć Mesjaszowi w nowej świątyni opisanej w Ks. Ezechiela.  Musi dojść do oczyszczenia narodu, żeby wypełniły się na nich słowa, by mogli być kapłanami Boga, do czego zostali powołani.

Wyjścia 19:6  A wy będziecie mi królestwem kapłańskim i narodem świętym. Takie są słowa, które powiesz synom izraelskim. 

W Ks. Izajasza czytamy, że właśnie tak będzie w tysiącleciu 

Izajasza 61:4  I odbudują starodawne ruiny, podźwigną opustoszałe osiedla przodków, odnowią zburzone miasta, osiedla opustoszałe od wielu pokoleń.

5  I stawią się obcy, aby paść wasze owce, a cudzoziemcy będą waszymi oraczami i winiarzami.

6  A wy będziecie nazwani kapłanami Pana, sługami naszego Boga mianować was będą; z bogactw pogan będziecie korzystać, a ich sławą będziecie się chełpić. 

Więc w wizji proroka Zachariasza Anioł Pana wstawia się za Jozuem, za Izraelem u Boga i mówi, by Bóg osądził Szatana.

Teraz zobaczmy, co Bóg robi z winą Izrela, zdejmuje z Jozuego brudne szaty i wkłada na niego czyste szaty. Czyli to nie Izrael, coś zrobił, by zostać oczyszczonym, ale to sam Bóg oczyszcza ich, daje im obietnice oczyszczenia i przyjęcia narodu.

Dlaczego ta obietnica może zostać im złożona, bo Bóg zamierza posłać Zbawiciela o którym jest mowa w 8 wierszu. Wiec pomimo grzechu Izraela naród nie został odrzucony, bo Bóg zamierza ich oczyścić i zrealizować na nich wszystkie dane im obietnice, gdy Mesjasz do nich przyjdzie i ich oczyści. Obietnice dla Izraela mogą być wciąż aktualne, bo Chrystus zapłaci swoją śmiercią za ich grzechy i doprowadzi do ich odnowienia.

A kiedy to się stanie? Drodzy, będzie to na końcu czasów, kiedy Bóg przez doświadczenia sprawi pokutę w narodzie Izraelskim. Tak będzie z nimi postępował, że przez ciężkie doświadczenia ugną swpje serca i kolana przed Panem.

Zachariasza 13:1  W owym dniu dom Dawida i mieszkańcy Jeruzalemu będą mieli źródło otwarte dla oczyszczenia z grzechu i nieczystości.

2  W owym dniu - mówi Pan Zastępów wytępię z kraju imiona bałwanów tak, że nie będzie się ich już wspominało, nadto fałszywych proroków i ducha nieczystości usunę z kraju. 

Zachariasza 12:10  Lecz na dom Dawida i na mieszkańców Jeruzalemu wyleję ducha łaski i błagania. Wtedy spojrzą na mnie, na tego, którego przebodli, i będą go opłakiwać, jak opłakuje się jedynaka, i będą gorzko biadać nad nim, jak gorzko biadają nad pierworodnym. 

Jak Bóg zdjął brudną szatę z Jozuego i założył mu czystą szatę, tak zdjął brudne szaty grzechu z tych wszystkich, którzy uwierzyli w Jezusa Chrystusa i dał im czyste szaty, bo Pan chce im wybaczyć na podstawie ofiary Jezusa Kol 2,13-14; Rzymian 4,25; Rzymian 3,23-25; Efez 2,8-10. W chwili gdy człowiek zaczyna wierzyć w tą ofiarę, jego winy zostają przebaczone, grzechy zabrane, a sprawiedliwość Jezusa przypisana wierzącemu.

Zobaczmy jak Bóg karci diabła i na podstawie czego odsuwa jego oskarżenia? Na podstawie Bożego suwerennego wyboru, choć diabeł domaga się potępienia Jozuego, to Bóg mówi, że wybrał Izraela i postanowił ich zbawić. Są oni głownią wyrwaną z ognia, czyli Pan chwycił ich zanim zdążył ich strawić ogień. Dawno zostaliby pochłonięci przez swoich wrogów, gdyby Pan ich nie ratował. Izrael jest umiłowanym narodem Pana, dlatego Bóg ciągle interweniuje, gdy są zagrożeni, by nie doszło do ich zagłady. Interweniował, gdy wyprowadził ich z Egiptu, później wprowadził ich do ziemi obiecanej dając im moc podbić narody. Później ratował ich w okresie sędziów, by narody na pochłonęły ich. Możemy czytać w Ks. sędziów jak wiele razy byli zagrożeni, ale Bóg posyłał wybawiciela. I choć pozwolił na podbicie północnego królestwa i zesłanie do niewoli południowego królestwa, to wyprowadził ich z niewoli, by mogli przetrwać i mógł przyjść Mesjasz. Również po odrzuceniu Mesjasza Bóg czuwa, by nie zginęli całkowicie, aby na nich wypełnić swoje słowo i resztka o której powiedział została zachowana i zbawiona. Dlatego w 12 rozdz. Ks. Objawiania czytamy jak Bóg chroni Izrael podczas Wielkiego Ucisku przed smokiem, Szatanem który chce ich zniszczyć, by Boże Słowa się nie wypełniły.

Ale wypełnią się, bo Bóg wybrał Izrael, wybrał Abrahama, Izaaka i Jakuba i o tym mówi Paweł w 11 rozdz listu do Rzymian

Rzymian 11:28  Co do ewangelii, są oni nieprzyjaciółmi Bożymi dla waszego dobra, lecz co do wybrania, są umiłowanymi ze względu na praojców.

29  Nieodwołalne są bowiem dary i powołanie Boże.   

Podobnie Pan wybrał chrześcijan do zbawienia jeszcze przed założeniem świata Efez 1,4,

Efezjan 1:4  W nim bowiem wybrał nas przed założeniem świata, abyśmy byli święci i nienaganni przed obliczem jego; w miłości

5  Przeznaczył nas dla siebie do synostwa przez Jezusa Chrystusa według upodobania woli swojej,

6  Ku uwielbieniu chwalebnej łaski swojej, którą nas obdarzył w Umiłowanym.

W związku z tym, gdy przyjdzie odpowiedni dzień, Ci którzy są wybrani uwierzą w Chrystusa i zostaną z nich zdjęte brudne szaty i założone czyste. My jako kościół jesteśmy odpowiedzialni przed Bogiem, by nieść temu światu ewangelię i dotrzeć z nią do tych, którzy mają ją usłyszeć. 

Następnie Bóg daje warunki Jozuemu, by byli Bogu wierni, by chodzili jego drogami, by troszczyli się o Jego słowo, a obietnice oczyszczenia i przywrócenia wypełnią się.

Właściwie jest to warunek nawrócenia. Wcześniej czytaliśmy, że Bóg oczyszcza ich, nie na podstawie ich uczynków, ale na podstawie swojej suwerennej woli i w oparciu o ofiarę Chrystusa, która ma nadejść. Ale Bóg wymaga od nich nawrócenia.

To jest ta ludzka odpowiedzialność, choć zbawienie jest całkowicie Bożym dziełem i nie jest nam dane na podstawie naszych zasług, to jesteśmy wezwani jak Jozue i Izrael do nawrócenia i wierności Bogu. Bóg musi doprowadzić do pokuty w Izraelu, by doszło do oczyszczenia i tak musi Bóg doprowadzić do upamiętania każdego grzesznika, by doszło do odrodzenia i wiary w Chrystusa. Izrael ma zostać oczyszczony, by służyć Bogu, tak i my zostaliśmy oczyszczeni z grzechów, by służyć Panu i być jego narzędziami w świecie. Kto twierdzi, że został oczyszczony z grzechów, a nie służy Panu lub nie chce służyć Panu, tak naprawdę nie został oczyszczony. Nie ma zbawienia bez upamiętania i służby Bogu. 

Teraz zobaczmy, że Bóg zapowiada, że to zbawienie i odkupienie Izraela przyjdzie przez Chrystusa. Pan mówi, że to się stanie przez jego sługę, latorośl w. 8. Odniesienie do latorośli w Biblii odnosi się do Mesjasza  Izajasza 11,1; Izajasza 53,2; Jeremiasza 23,5; Jeremiasza 33,15; Zachariasz 6,12-13

Izajasza 11:1  I wyrośnie różdżka z pnia Isajego, a pęd z jego korzeni wyda owoc. 

Izajasza 53:2  Wyrósł bowiem przed nim jako latorośl i jako korzeń z suchej ziemi. Nie miał postawy ani urody, które by pociągały nasze oczy, i nie był to wygląd, który by nam się mógł podobać.

3  Wzgardzony był i opuszczony przez ludzi, mąż boleści, doświadczony w cierpieniu jak ten, przed którym zakrywa się twarz, wzgardzony tak, że nie zważaliśmy na niego. 

Jeremiasza 23:5  Oto idą dni - mówi Pan - że wzbudzę Dawidowi sprawiedliwą latorośl: Będzie panował jako król i mądrze postępował; i będzie stosował prawo i sprawiedliwość na ziemi.

6  Za jego dni Juda będzie wybawiony, a Izrael będzie bezpiecznie mieszkał; a to jest jego imię, którym go zwać będą: Pan sprawiedliwością naszą. 

Jeremiasza 33:15  W owych dniach i w owym czasie sprawię, że prawdziwa latorośl wyrośnie Dawidowi. Będzie wykonywał prawo i sprawiedliwość na ziemi. 

Zachariasza 6:12  I powiedz do niego: Tak mówi Pan Zastępów: Oto mąż, którego imię brzmi Latorośl; pod jego stopami wyrośnie latorośl i on zbuduje przybytek Pana.

13  On zbuduje przybytek Pana i zdobędzie majestat królewski, zasiądzie jako władca na swoim tronie. Także kapłan zasiądzie na swoim tronie i będzie między obydwoma pokojowe nastawienie.

Również wiele proroctw odnosi się do Chrystusa jako sługi Jahwe Izaj 53,11. Także wspomniany Kamień leżący przed Jozuem w 9 wierszu też odnosi się do Chrystusa, jest to kamień wszechwiedzący na którym jest 7 oczu. Oczy symbolizują pełną wszechwiedzę Mesjasza, a symbol kamienia odnosił się do Mesjasza Izaj 8,14; Izaj 28,16. Na kamieniu tym jest napis i choć nie ma powiedziane co tam jest wygrawerowane, to możemy zasugerować, że są to imiona Jego wybranych.

Izajasza 8:13  Tylko Pana Zastępów miejcie za Świętego, niech On będzie waszą bojaźnią i On waszym lękiem!

14  I będzie wam świętością i kamieniem obrazy, i skałą potknięcia dla obydwu domów Izraela, sidłem i siecią dla mieszkańców Jeruzalemu.

15  I wielu potknie się o nie i upadną, i potłuką się, i będą usidleni i schwytani. 

Izajasza 28:16  Dlatego tak mówi Wszechmocny, Pan: Oto Ja kładę na Syjonie kamień, kamień wypróbowany, kosztowny kamień węgielny, mocno ugruntowany: Kto wierzy, ten się nie zachwieje. 

Łukasza 20:17  On zaś, spojrzawszy na nich, rzekł: Cóż więc znaczy to, co napisane: Kamień, który odrzucili budowniczowie, stał się kamieniem węgielnym?

18  Każdy, kto by upadł na ten kamień, roztrzaska się, a na kogo by on upadł, zmiażdży go. 

Dalej czytamy, że tą winę Izraela Bóg zmaże jednego dnia w. 9

Jak myślicie co to jest za dzień? Kiedy Bóg sprawił, że jednego dnia przebaczenie stało się możliwe?

 Tak, to jest dzień, kiedy Chrystus umarł za nas na Krzyżu. Tego dnia, gdy Chrystus powiedział na Krzyżu wykonało się, oczyszczenie z grzechów i zbawienie stało się możliwe dla każdego, kto uwierzy w Chrystusa. W stosunku do Izraela jest to również, kiedy Bóg zwraca się do nich i doprowadza do ich oczyszczenia i przyjmuje ich z powrotem jako swoich synów i swoje córki dając im łaskę o czym czytamy w Rzymian 11 rozdz. Zachariasza 12,10-11; Zachariasza 13,1-2. Łuk 13,35; Łuk 21,24.

Wtedy Izrael zostanie przywrócony do służby Bogu. Będzie służył przy nowej świątyni i służył narodom, które będą przychodziły do Jeruzalem, by oddać cześć Panu zastępów.

Zachariasza 8:23  Tak mówi Pan Zastępów: Stanie się w owych dniach, że dziesięciu mężów ze wszystkich języków narodów odważy się i uchwyci się rąbka szaty jednego Judejczyka, mówiąc: Pójdziemy z wami, bo słyszeliśmy, że z wami jest Bóg. 

Gdy to się stanie, gdy przyjdzie już oczyszczenie, to nadejdzie Królestwo dla Izraela, wierzę, że to będzie Tysiącletnie Królestwo i przyjdzie ono wraz z nadejściem Mesjasza. Czytamy w 10 wierszu, że gdy przyjdzie oczyszczenie i odkupienie, nadejdzie pokój i będą zapraszali jeden drugiego pod winną latorośl i drzewo figowe.

Obraz którym się Bóg tutaj posługuje odnoszą się do pokojowych czasów za panowania Salomona 1 Król 4,24 – 25.

1 Królewska 4:24  Władał bowiem krainami z tej strony Rzeki od Tifsach aż po Gazę, nad wszystkimi królami z tej strony Rzeki i miał pokój ze wszystkich stron wokoło.

25  Judejczycy i Izraelici mieszkali tedy bezpiecznie, każdy pod swoim krzewem winnym i pod swoim drzewem figowym od Dan aż po Beer-Szebę przez wszystkie dni Salomona.

Będzie to wspaniały okres tysiąca lat pokoju na całej ziemi, kiedy wszyscy zbawieni będą mieszkać bezpiecznie.  Biblia mówi, że w tym okresie, ludzie przekują swoje miecze na lemiesze i nie będą już się uczyć sztuki wojennej, ale zajmą się pracą i służbą Bogu. Żaden naród już nie będzie miał wojska i nie będzie trzeba się niczego obawiać. To Chrystus zaprowadzi pokój po swoim powrocie, a cała ziemia będzie wspaniale odnowiona, skażenia środowiska będą usunięte.

Więc Zachariasz mówi do odbudowujących, że Bóg ma w stosunku do nich wspaniały plan, plan odbudowy narodu i oczyszczenia ich. W związku z tym nie powinni rezygnować z pracy przy świątyni i odbudowie miasta, ale powinni być zaangażowani.

Drodzy my jesteśmy również taką głownią wyciągniętą z ognia. Nam wszystkim zagrażał Boży gniew i zagraża tym, którzy się nie upamiętają. Poszlibyśmy wszyscy do piekła będąc potępionym za swoje grzechy. I wtedy, kiedy moc naszych grzech pochłaniała nas, a Boży gniew nadchodził, Bóg chwycił nas i każdego zbawionego grzesznika wyrywając nas z mocy ciemności i przeniósł nas do królestwa Syna swego umiłowanego Kol 1,13. Służmy Bogu, budujmy Jego świątynie, nie mam na myśli cegieł, ale mam na myśli Jego kościół, Królestwo Boże, a nasza praca nigdy nie zaginie. Gdy Powróci Chrystus nasze zbawienie się okaże i otrzymamy nieprzemijającą koronę chwały.     

Brak komentarzy:

Łączna liczba wyświetleń