26.10.2011

"Śmierć, a co dalej"

Zbliża się dzień 1 listopada, który jest dniem wspominania tych, którzy odeszli. Po raz kolejny mam w planach rozstawić małe stoisko koło komunalnego cmentarza w Nowym Dworze Gdańskim. Będę prowadził bezpłatną dystrybucję literatury chrześcijańskiej, głównie książki „Śmierć, a co dalej” autorstwa Billego Grahama. Mimo pewnej refleksji nad śmiercią tego dnia większość ludzi nie myśli i nie zastanawia się nad swoja śmiercią. Wspominają tych którzy odeszli, ale nie myślą o tym, że my wszyscy, że ja odejdę któregoś dnia z tego świata. Zachęcam bardzo serdecznie do zapoznania się z wyżej wymienioną pozycją. Książka Billego Grahama głównie zajmuje tym jak przygotować się na dzień śmierci. Zarówno duchowo jak i docześnie. Duchowo – mam na myśli swoją i twoją relację z Bogiem. Ktoś powiedział,: ”że tylko głupiec wiedząc, że czeka go ważny egzamin nie przygotowuje się na niego”. Dzień naszej śmierci z pewnością nadejdzie i staniemy na najważniejszym egzaminie naszego życia. Czy jesteś na, to gotowy? Czy przygotowujesz się na egzamin, którym będzie Boży sąd? Czy znasz kogoś kto może w ten dzień wstawić się za tobą i ci pomoc? Bo ja znam, tym kimś jest mój Pan Jezus Chrystus, wiem że gdy nadejdzie dzień sądu On wstawi się za mną. On zbawił mnie z moich grzechów i stawi mnie przed Bogiem jako nieskalanego i niewinnego. A ty czy znasz Jezusa?  
Książka Billego Grahama mówi także o tym jak przygotować i radzić sobie ze śmiercią bliskich. Chyba nie ma osoby w naszym kraju, która nie straciłaby kogoś bliskiego. Najgorsze jest to, że nic nie możemy zrobić. Śmierć jest dla nas zbyt silna, zbyt mocna. Nie ma znaczenia jak będziesz się starał żeby twoi bliscy nie odeszli, śmierć i tak ich zabierze. Czy umiesz sobie z tym radzić? Niekiedy jest niezwykle trudno. Ja straciłem siostrę jako nastolatek, ojca jako młody chłopak i wiem coś o śmierci, jest niezwykle trudno. Skąd wziąć silę, by nie wpaść w depresję, poradzić sobie i żyć dalej mimo utraty najbliższych.
Kolejnym tematem jakim zajmuje się książka Billego Grahama, to jak docześnie przygotować się na śmierć. Nie zawsze, to jest możliwe. Niekiedy śmierć nas zaskakuje, przychodzi niespodziewanie i niczym komornik nieubłaganie wykonuje swoją pracę. Ale często widzimy jak się zbliża i puka do naszych drzwi. Czas, który nam jeszcze pozostawia, może być czasem uporządkowania różnych doczesnych spraw. Relacji z ludźmi, spraw majątkowych, urzędowych i innych.
Bardzo serdecznie jeszcze raz zachęcam do zapoznania się z książką „Śmierć, a co dalej”.
Jeśli chcesz przeczytać tą książkę, to z chęcią wyślę ci ją nieodpłatnie na twój koszt. Zapłacisz jedynie za przesyłkę, na blogu znajdziesz kontakt do mnie.

Brak komentarzy:

Łączna liczba wyświetleń