31.10.2010

Wiele mieszkań



Ewangelia Jana 14:1-3  Niechaj się nie trwoży serce wasze; wierzcie w Boga i we mnie wierzcie!
2  W domu Ojca mego wiele jest mieszkań; gdyby było inaczej, byłbym wam powiedział. Idę przygotować wam miejsce.
3  A jeśli pójdę i przygotuję wam miejsce, przyjdę znowu i wezmę was do siebie, abyście, gdzie Ja jestem, i wy byli.

Gdy służba Pana Jezusa Chrystusa na ziemi miała się ku końcowi wypowiedział powyższe słowa do swoich uczniów. Również i dziś są one dla nas zachętą.
Pan Jezus doskonale wiedział, że moment Jego odejścia będzie dla Apostołów  i innych uczniów próbą wiary. Dla wielu z nich dosłownie zawalił  się cały świat. Pismo Święte mówi nam o tym, że wraz z jego śmiercią Apostołowie przeżyli załamanie do tego stopnia, że postanowili wrócić do dawnych zajęć. Właśnie te słowa miały im przypominać zarówno w tej sytuacji jak i innych równie trudnych chwilach, że Pan Jezus czeka na nich w domu swojego Ojca a teraz poszedł przygotować im miejsce. Innymi słowy, Jezus mówi: nie bójcie się jestem z wami i  i przygotowałem wam wspaniałą przyszłość. Nie bójcie się dawać świadectwa o mnie, mojej nauce, służbie, moim zbawczym dziele, nawet wtedy gdy stoicie przed realnym zagrożeniem utraty życia, mam dla was miejsce tam, gdzie ja jestem, wy również  będziecie. Te słowa wzywają nas do porzucenia nadziei budowania bezpieczeństwa w oparciu o dobra tego świata. Trwałe mieszkanie uczniów Chrystusa nie jest w tym świecie. Tu jesteśmy przychodniami, pielgrzymami, rozbijamy tylko namiot, który za chwilę będzie trzeba zwinąć , ale dla tych którzy wierzą w Boga Ojca i jego Syna Jezusa Chrystusa jest przygotowane miejsce niezniszczalne i nie przemijające. To wszystko da nam Bóg. Ten tekst zawiera jeszcze jedną wspaniałą obietnicę: tych mieszkań jest wiele. Tam znajdzie się mieszkanie dla każdego, kto tego pragnie, kto zaufa Chrystusowi i uczyni go swoim Panem i zbawicielem.

Brak komentarzy:

Łączna liczba wyświetleń