10.02.2011

Cudowna Łaska


Niezwykła pieśń chrześcijańska mówiąca o tym w jaki sposób Bóg zbawia grzesznika.


CUDOWNA BOŻA ŁASKA
Cudowna Boża łaska ta,
Zbawiła z grzechów mnie,
Zgubiony, nędzny byłem ja.
lecz teraz cieszę się.

Ta łaska wlała Boży strach
w kamienne serce me
I wtedy zobaczyłem w łzach.
Żem na przepaści dnie.

Lecz łaska poddźwignęła mnie
I naprzód wiedzie wciąż
Przez ciemne i burzliwe dnie.
Tam gdzie Ojcowski Dom.

O Boże dzięki, dzięki Ci.
Za cudną łaskę Twą,
Do nóg Twych padam w kornej czci,
Niebiosa chwałą brzmią.

Pieśń jeszcze bardziej przemawia gdy zna się historie jej powstania. Autorem tej pieśni jest John Newton (1725-1807). John był przez pewien okres handlarzem niewolników. Wielokrotnie na swoich statkach przepływał Atlantyk by dostarczać tysiące murzynów do Stanów Ameryki. Podczas podróży  około 50% murzynów umierało z wycieńczenia i strasznych warunków sanitarnych. Martwe ciała wyrzucano za burtę. Newton przyczynił się do cierpienia wielu ludzi i tylko jeden Bóg wie jak jeszcze wielu, by umarło gdyby John się nie nawrócił. Pewnej nocy płynąc z ładunkiem niewolników spotkał go straszny sztorm John wspomniał wtedy na słowa swojej matki, która zawsze modliła się o niego i zwiastowała mu ewangelie o Chrystusie. Pierwszy raz zaczął szczerze wołać do Boga i prosić Go, by ocalił jego życie, a on przestanie zajmować się handlem niewolnikami. Mijały godziny nawałnica powoli słabła, nad ranem niebo przejaśniło się na dobre. Na spokojnym morzu John szybko zapomniał o swojej obietnicy. Ale tamta noc spowodowała, że zaczął czytać Biblię. Przez siedem lat czytał ją uważnie. Jego życie stopniowo zaczynało się zmieniać. Przestał używać wulgarnych słów, jednocześnie stał się bardzo wyrozumiały dla swej załogi. W końcu również przestał zajmować się handlem niewolnikami.
Po pewnym czasie nawrócił się, sam został kaznodzieją i  napisał tę pieśń. Na koniec życia gdy stracił wzrok powiedział bardzo ciekawe słowa. "Mimo tego, że nie widzę moimi oczami, to jedno widzę bardzo wyraźnie, ja jestem wielkim grzesznikiem, a Jezus jest wielkim zbawicielem"



Brak komentarzy:

Łączna liczba wyświetleń