Drodzy
dzisiaj będziemy omawiać jedną z najważniejszych doktryn naszej
chrześcijańskiej nadziei, a mianowicie nadzieje zmartwychwstania. Jako
chrześcijanie musimy pamiętać, ze naszym ostatecznym celem jest powstanie z
martwych, a nie życie w formie oddzielenia od ciała jak to przedstawiała to
filozofia grecka. Biblia uczy nas, że powstaniemy z martwych w nowych
uwielbionych ciałach, a nie jak wielu myśli, będziemy przebywać w niebie w
stanie ducha bez ciała. Taka koncepcja jest całkowicie niebiblijna. Adam został
stworzony w ciele i wiemy, że Bóg uznał to za bardzo dobre (Rodz. 1,32). Jak myślimy o zbawieniu, to jakie myśli przychodzą nam
do głowy? Podejrzewam, że wiele osób
wyobraża sobie zbawienie, jako stan po śmierci unoszącego się ducha, który jest
uwolniony od tej niewoli słabego, grzesznego ciała. Jednak Nauczanie biblijne
nigdzie nie uczy o zbawieniu części człowieka, ale o zbawieniu całego
człowieka. Przez krzyż Chrystusa przyszło odkupienie zarówno ducha jak i ciała.
To właśnie przez upadek człowiek doznał rozdzielenia między duchem a ciałem.
Materialna część człowieka w wyniku grzechu zaczęła ulegać zniszczeniu, aż do
chwili gdy następowała śmierć, ale to jest straszna trauma dla naszej ludzkiej
natury. W Chrystusie pierwotny stan człowieka zostaje przywrócony, człowiek
znów staje się pełny, jego duchowa i cielesna część zostają połączone.
Nowotestamentowa
Idea zmartwychwstania nie jest czymś nowym dla Bożego ludu. W Nowym testamencie
została tylko wyostrzona, objawiona w pełni. W Starym natomiast pojawiały się
jej zarysy i cienie.
Dlaczego
często ludziom ciężko uwierzyć w Zmartwychwstanie?
1.
Zmartwychwstanie w Starym Testamencie
Izajasza 26,19; Daniela 12,2; Ezechiela
37,12-14
Jezus
zarzucał Saduceuszom, ze nie wierzyli w Zmartwychwstanie. Saduceusze byli
grupą, która uznawała za najwyższy autorytet pięcioksiąg. Więc Jezus na
podstawie ksiąg Mojżeszowych dowodził im zmartwychwstania Marka 12,26-27.
2.
Zmartwychwstanie w Nowym Testamencie
W
nowym Testamencie nauka o
zmartwychwstaniu staje się już bardzo wyraźna. Najpierw zaczyna nauczać o
zmartwychwstaniu Jezus i udowadnia, że zmartwychwstanie jest możliwe, przez
świadectwa wskrzeszeń, a później swoje zmartwychwstanie. W dalszej treści
Nowego Testamentu Idee zmartwychwstania rozwijają uczniowie Jezusa.
Jana 5,28-29; Jana 6,39-40; Jana
11,23-26; 1 Koryntian 15,12-23
Jak
myślisz co to znaczy, że ludzie usłyszą w grobach Jego głos i wyjdą z nich?
Jeśli
nie ma zmartwychwstanie, to co innego według Pawła się nie dokonało?
Czy
wiara lub niewiara w Zmartwychwstanie jest istotna dla naszego zbawienia?
3.
Czas zmartwychwstania.
Zmartwychwstanie
jest dla nas wydarzeniem na które wciąż czekamy. Nie wiemy dokładnie kiedy to
się stanie, ale i tutaj Słowo Boże daje nam pewne wskazówki.
Jezus
powiedział, że stanie się to w dniu ostatecznym Jana 6,39-40.
Kiedy
Jezus obiecywał wskrzesić tych, którzy mu zaufali?
O
jakim dniu zmartwychwstania mówi Paweł w 1
Kor. 15,23?
Paweł
mówi, że dzień zmartwychwstania nastąpi w czasie ponownego przyjścia Chrystusa.
Wtedy wierzący w Chrystusa zostaną przyobleczeni w swoje ciała.
W
liście do Tesaloniczan dzień zmartwychwstania również Paweł utożsamiał z
powrotem Jezusa 1 Tesaloniczan 4,15-18
4.
Charakter zmartwychwstania
Zmartwychwstanie biblijne, to zmartwychwstanie
cielesne. Apostoł Paweł pisząc do Rzymian mówi że Bóg ożywi w swoim czasie
nasze śmiertelne ciała (Rzymian 8,11).
Zwróć uwagę w jaki sposób Paweł opisuje charakter
zmartwychwstania w liście do Koryntian 15,35-49
Powiedz co musi się stać z tą dzisiejszą ziemską
powłoką by mogło nastąpić zmartwychwstanie 1
kor 15,35-37?
W jaki sposób porównanie Pawła pozwala nam lepiej
zrozumieć istotę zmartwychwstania?
a)
Stare ciało
musi umrzeć.
b)
Nie zmartwychwstaje
dokładnie to ciało, które jest położone do grobu, ale między tym ciałem, a
nowym jest ciągłość jak między nasieniem, a wyrastającej z nasienia rośliny.
c)
Trudno powiedzieć
dokładnie jak to ciało będzie wyglądać, tak jak trudno z nasienia określić typ
i cechy rośliny. Widzimy małe nasionko dębu, ale gdybyśmy nigdy nie widzieli
dębu, to kto z nas byłby w stanie powiedzieć, co z niego wyrośnie.
d)
Z martwych wzbudzone
ciało będzie zostanie pozbawione wielu dzisiejszych ograniczeń i słabości do
których możemy zaliczyć, grzech, śmierć, ból, cierpienie, zadawanie ran,
zmęczenie.
Ciała zmartwychwstałych wierzących będą podobne do
zmartwychwstałego ciała Jezusa 1 Jana
3,2; Filipian 3,21
Czy jesteś w stanie podać wyjątkowe cechy uwielbionego
ciała Jezusa?
a)
Można go było
dotykać Łukasza 24,39; Jana 20,27.
b)
Jezus Jadł Łukasza 24,41-43
c)
Znikał i
pojawiał się mimo zamkniętego pomieszczenia Łukasza 24,31; Jana 20,26
d)
Miał rany z
których nie leciała krew i nie czuł bólu Jana
20,27
Niektóre
z cech uwielbionego ciała Jezusa bardzo wyraźnie pokazuje materialny charakter
jego ciała. Inne znowu pokazują cudowność i wyjątkowość nowego stworzenia.
5.
Zmartwychwstanie sprawiedliwych i niesprawiedliwych
Biblia mówi, że zmartwychwstaną zarówno sprawiedliwi
jak i niesprawiedliwi
Dzieje Ap
24,15; Jana 5,29; Objawienie 20,13
Jednak Pismo Święte nic nie mówi o ciałach jakie będą
mieli niesprawiedliwi.
Jaka jest różnica przedstawiona w Ewangelii Jana 5,29 między sprawiedliwymi, a niesprawiedliwymi?
Słowo Boże uczy nas, że również istnieje przerwa czasowa między zmartwychwstaniem
sprawiedliwych, a niesprawiedliwych. Jak mówiliśmy zmartwychwstanie
sprawiedliwych nastąpi wraz z powrotem Chrystusa. Niesprawiedliwi jednak nie
zmartwychwstaną w tym czasie, ale muszą czekać do czasu sądu ostatecznego Objawienie 20,5-6 i dopiero
zmartwychwstaną na sąd.
Dla wierzących w Chrystusa, czas jego przyjścia, to
czas odkupienia, to czas powstania z martwych i czas panowania z Chrystusem na
wieki. Niech pocieszeniem będzie dla nas fragment (1 Koryntian 2,9)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz