Drodzy
dzisiaj porozmawiamy sobie o wydawaniu owocu. Biblia uczy nas, że każdy
chrześcijanin jest powołany przez Boga do wydawania owocu. Przeczytajmy dwa
główne teksty Ew. Jana 15,16 List Pawła
do Rzymian 7,4 Mateusza 21,43
1.
Czego dowiadujemy
się z wyżej podanych tekstów?
a.
Jezus wybrał
nas do wydawania owocu. Jezus nie wybrał nas do bezczynności i do tego byśmy
się tylko cieszyli naszym zbawieniem, ale pragnie, by życie każdego
chrześcijanina uległo przemianie w takim stopniu, by mógł być błogosławieństwem
dla innych ludzi.
b.
Jezus
przeznaczył nas do wydawania owocu. Nawrócony chrześcijanin właściwie jest
skazany na wydawanie owocnego życia. Nie można być prawdziwie odrodzonym
chrześcijaninem i nie przynosić w ogóle owocu. Można przynosić mały owoc lub
ograniczony, ale nie da się nie przynosić go wcale. Dlatego, że Królestwo Boże
posiada w sobie ten potencjał wzrostu, przemiany i przynoszenia owocu. Gdy
nasienie Królestwa Bożego zostanie zasadzone przez Boga w człowieku, to sprawia
wzrost. Wydawanie owocu bardziej dotyczy tego kim jesteśmy niż tego co robimy.
c.
Jezus posyła
nas do wydawania owocu. Jezus również
wysyła nas do owocnego życia i służby. Inaczej mówiąc Pan Jezus mówi, bądźcie
aktywni, bądźcie gorliwi, a ja będę to błogosławił
d.
Jezus chce,
by przyniesiony owoc był trwały wytrzymujący próbę czasu. Zmiany które dokonują
się w chrześcijaninie pod wpływem społeczności z Bogiem, to nie są zmiany na
krótką chwile, ale prawdziwe nawrócenie zawsze pociąga za sobą zmianę
charakteru, życia i sposoby działania.
e.
W starym
życiu zanim się nawróciliśmy nie mogliśmy wydawać owocu dla Boga, dlaczego? Nie
znaliśmy Boga, nie mieliśmy Ducha
Świętego, nie służyliśmy Bogu, byliśmy w niewoli grzechu i naszego ja. A dla
kogo wtedy przynosiliśmy owoce? Dala Świata, dla szatana, dla naszej chwały,
dla grzechu. Ale teraz zostaliśmy wyzwoleni, by przynosić owoce dla Boga Rzymian 6,16-22
2.
Czym jest
owoc? W środowisku naturalnym owoc jest efektem zachodzących procesów i
wynikiem dojrzałości.
Podobnie jest w duchowym znaczeniu, owoc jest wynikiem
trwania w Chrystusie jest duchowym błogosławieństwem. Gdy trwamy w Nim to
przynosimy duchowe owoce którymi są Przeczytaj Galacjan 5,22
3.
Co jest
niezbędne, by chrześcijanin mógł wydawać owoc? Psalm 1,2-3 Jana 15,4-5
a)
Trwanie w
Chrystusie, chodzenie z Chrystusem przez modlitwę i posłuszeństwo Jego Słowu.
b)
Dlaczego
trwanie w Chrystusie jest niezbędne dla wydawania owocu? Chrześcijanin jest
połączony z Chrystusem jak gałązka z krzewem, jeśli w jakiś sposób to
połączenie nie działa tak jak trzeba, to chrześcijanin usycha, marnieje,
przygasa.
c)
Trwanie
w Jego słowie Jana 15,7.Co mówi Psalm 1 na temat wydawania owocu? Do
wydawania niezbędne jest rozmiłowanie się w Słowie Bożym i rozważanie go w
swoim sercu oraz wprowadzanie go w czyn
4.
Dlaczego
chrześcijanin powinien wydawać owoce?
a)
Przez
wydawanie owocu uwielbiamy Boga Jana
15,8
b)
Gdy wydajemy
owoce prawdziwie jesteśmy uczniami Jezusa Jana
15,8
c)
Owoce
świadczą o prawdziwym nawróceniu i upewniają nas, że jesteśmy chrześcijanami Mateusza 12,33.
d)
Ponieważ
zostaliśmy do tego powołani Jana 15,16
5.
Jak myślisz z
czego wynika bezowocne życie i w jaki sposób Jezus przestrzega tych którzy
owocu nie wydają.
a)
J 15,2 Jeśli
latorośl nie wydaje owocu Bóg ją odcina
b)
J 15,6 Bezowocne
życie wynika z braku trwania w Chrystusie. Prawdziwe nawrócenie charakteryzuje
się trwaniem w Chrystusie, jeśli ktoś nie trwa w Chrystusie nie przynosi owocu,
a w ostateczności czeka go potępienie na wieki.
c)
Bezowocne
życie wynika często z faktu, że mamy tendencje życia w kompromisie ze światem w
grzechu, a także mamy niewłaściwie poukładane priorytety. Rezultatem jest
strata czasu, marnowanie energii na sprawy nieistotne i niedostrzeganie
potrzeby uczniostwa.
d)
Przeczytaj Łukasza 13,6-8 Jak Bóg postępuję z
ludźmi którzy nie przynoszą owocu?
6.
Owoc Ducha to
Boży charakter w człowieku, rozważ Galacjan 5,22 i powiedz jak powinien
zmieniać się charakter chrześcijanina.
a)
Chrześcijanin
powinien wzrastać w miłości. Greckie „agape” Jest to ofiarna służba dla Pana i
dla ludzi bez warunków i oczekiwań. Chrześcijanin wzrastający w miłości to
człowiek potrafiący służyć z poświęceniem bez poczucia straty. Bóg dje
doskonały przykład miłości Jana 3,16 1
Jana 4,9-10, opis ofiarnej miłości znajdujemy w 1 Koryntian 13,1-8
b)
Chrześcijanin
powinien wzrastać w radości – greckie „chara” jest to radość niezależna od
doczesnych okoliczności, ale wynika z Ducha Świętego i świadomości kim dla mnie
jest Bóg, że stał się moim Ojcem, a Jezus Panem. Jest to radość z tego, że
jestem dzieckiem Bożym, a moje imię Jest w niebie zapisane. Chrześcijanin może
się radować nawet wtedy gdy przechodzi próby i trudności. Jakuba 1,2-4 Nehemiasza 8,10
Filipian 3,1 Filipian 4,4
c)
Chrześcijanin
powinien wzrastać w poczuciu pokoju – greckie „eiraenae” wyraża spokój, dobre
wewnętrzne samopoczucie wewnętrzną harmonię i uporządkowane życie. Jest to
również pokój wynikający z pokoju jaki mamy z Bogiem wiedząc, że zostaliśmy z
Nim pojednany przez Pana naszego Jezusa Chrystusa. Jezus jest księciem pokoju
dlatego prawdziwy pokój może pochodzić tylko od Niego Izajasza 9,5. Każdy człowiek potrzebuje pokoju z Bogiem Rzymian 5,8 i pokoju Bożego Filipian 4,7. Chrześcijanin również
niesie pokój Dzieje Ap. 10,36 Rzymian
14,19.
ü
Jaka obietnica
jest dla czyniących pokój Mateusza 5,9?
d)
Chrześcijanin
powinien wzrastać w cierpliwości greckie „makrothymia” oznacza wytrwałość.
Cierpliwość jest ważną Bożą cechą Rzymian 2,4
Albo może
lekceważysz bogactwo jego dobroci i cierpliwości, i pobłażliwości, nie zważając
na to, że dobroć Boża do upamiętania cię prowadzi?
Nasza cierpliwość jest poddawana szczególnej próbie
gdy spotykają nas cierpienia II Koryntian. 1,6.
Wykonywanie woli Bożej również wymaga od nas
wytrwałości Hebrajczyków. 10,36.
e)
Chrześcijanin
powinien wzrastać w uprzejmości greckie „chrestotes” oznacza „uprzejmość”,
„łaskawość” i „dobrotliwość”
Ponieważ Bóg okazał nam tak wiele dobroci Tytusa 3,4-5, również my powinniśmy
przyoblec się w uprzejmość wobec innych.
Kolosan 3,12
Przeto przyobleczcie się jako wybrani Boży, święci i
umiłowani, w serdeczne współczucie, w dobroć, pokorę, łagodność i cierpliwość.
Uprzejmość jest jedną z cech rozpoznawczych ludzi,
którzy służą Bogu.
2 Koryntian
6,4-6
W jakich sytuacjach możemy okazywać innym uprzejmość? Efezjan 4,32
f)
Chrześcijanin
powinien wzrastać w dobroci, greckie „agathosyne” oznacza „dobroć”,
„doskonałość”, czyli zbiór wszystkiego, co dobre.
Jedynie Bóg jest naprawdę dobry Mateusza. 19,17 Psalmy wciąż na nowo opiewają Jego dobroć.
Psalm 100,5
Albowiem
dobry jest Pan; na wieki trwa łaska jego, a wierność jego z pokolenia w
pokolenie.
Dobroć została nazwana owocem światłości Efezjan 5,9
Wszystkim ludziom powinniśmy okazywać szacunek i
dobroć Tytusa. 3,1-2
Paweł wiedział, że wierzący w Rzymie są pełni dobroci Rzymian. 15,14
W jaki sposób dobroć może objawiać się w naszym życiu?
g)
Chrześcijanin
powinien wzrastać w wierności, greckie „pistis” oznacza „wierność”,
„niezawodność”, „sumienność”.
Boża wierność wobec nas jest podstawą naszej wierności
w stosunku do Niego. Dlatego że Bóg jest wierny i powinniśmy być mu wierni. 1 Koryntian 10,13; 2 Tesaloniczan 3,3- 2
Tesaloniczan 2,13.
Bóg oczekuje od nas wierności Nehemiasza. 1,8. Ci, którzy nie są Mu wierni, poniosą za to karę Psalm. 73,27.
Wierność w służbie powinna cechować każdego
chrześcijanina.
Łukasza.
16,10, 3 Jan 3
Czego wymaga się od sług Chrystusa? Dlaczego? 1 Koryntian 4,1-2
h)
Chrześcijanin
powinien wzrastać w łagodności, greckie „praytes”.Wyraża ono swoistą
delikatność, wyczucie, takt, dobre postępowanie z innymi.
Doskonale
oddaje to zachowanie Pana Jezusa wobec ludzi.
Mateusza
11,29, Mateusza 21,5, 2 Koryntian 10,1
My również powinniśmy okazywać łagodność wszystkim
ludziom Efezjan 4,1-2.
Na tych, którzy są łagodni spoczywa Boże
błogosławieństwo Mateusza 5,5.
Powinniśmy więc pielęgnować w sobie łagodne
usposobienie Kolosan. 3,12;1 Tymoteusza
6,11.
W jakich sytuacjach szczególnie wymagana jest
łagodność? Galacjan. 6,1, 2 Tymoteusza
2,25
i)
Chrześcijanin
powinien wzrastać w wstrzemięźliwości, greckie „enkrateia” oznacza
„wstrzemięźliwość”, „samokontrolę”, „opanowanie”, „powściągliwość”.
Termin ten rzadko występuje w Nowym Testamencie.
Wezwanie do wstrzemięźliwości ma na celu uchronienie nas od rozwiązłego i
nieprzyzwoitego życia.
Dzieje
Apostolskie 24,25, 1 Koryntian 7,5.9, Tytusa 1,8, 2 Piotra 1,6
W jakich dziedzinach życia potrzebna jest
wstrzemięźliwość?
1 Koryntian
9,25
Wstrzemięźliwość może jednak obejmować także inne
sfery naszego życia.
Powinniśmy powstrzymać się od:
- rzeczy niedozwolonych 1 Piotr 2,11.
- rzeczy przeszkadzających w służbie dla Jezusa.
- egoizmu, który prowadzi do upadku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz