24.11.2010

Niezapowiedziane odwiedziny



Kilka dni temu miałem ciekawe odwiedziny. Z moja żoną byliśmy w tym czasie zajęci dziećmi, były to godziny popołudniowe około 17. W pewnym momencie słyszymy dzwonek do drzwi. zastanawiamy się, kto składa nam takie niezapowiedziane odwiedziny? Biegnę do drzwi i co tam zastaje? Przed drzwiami stoją Świadkowie Jehowy. Jak zwykle mili i uprzejmi z otwartym Pismem Świętym. Początkowo byłem trochę zaskoczony, ale szybko zrozumiałem z kim mam do czynienia zanim zdążyli się przedstawić. Od pewnego czasu zastanawiałem się kiedy się pojawią, widywałem ich podczas głoszenia w rożnych okolicznościach. Bóg sprawił że, przez ostatnie tygodnie bardziej interesowałem się ich doktryną i praktyką wiary. Wynikało to z faktu, że w Wejherowie są 4 zbory świadków. Odwiedziły nas dwie dosyć młode kobiety w okolicach trzydziestu lat. Jedna z nich przedstawiła siebie i koleżankę zadając jednocześnie pytanie. Czy interesuje się życiem wiecznym? Odpowiedziałem, że bardzo ten temat mnie interesuje. Następnie padło drugie pytanie. Czy wiem co Biblia mówi o sobie? W pamięci miałem werset Pisma Św z 2 Listu Pawła do Tymoteusza i tym wersetem odpowiedziałem.
2 Tymoteusza 3:16  Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do wykrywania błędów, do poprawy, do wychowywania w sprawiedliwości,
17  aby człowiek Boży był doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła przygotowany.

Moje rozmówczynie były bardzo zaskoczone, do tego stopnia, że przez chwilę nie mogły wydobyć z siebie ani słowa. Po chwili jedna z nich powiedziała "widzę że zna pan Pismo Św" odpowiedziałem że, tak i czytam od wielu lat. Następnie została mi zaproponowana broszura "Jakie orędzie zawiera Biblia". Wziąłem ową broszurę jednocześnie dziękując. Zostałem zachęcony do czytania i panie powiedziały, że niebawem mnie odwiedzą. Broszurę przeczytałem tego samego dnia zaznaczając rzeczy niezgodne z Biblią. Modlę się o te następne odwiedziny by Bóg natchnął mnie mądrością i Mocą Ducha Św, bym mógł stanąć po stronie prawdy i objawić fałsz. Ta wizyta zachęciła mnie do głębszego studiowania i przygotowania, na przyszłą rozmowę. Przeczytałem dwie książki "Kryzys Sumienia" i "Zanim zostaniesz Świadkiem Jehowy". Mam nadzieje, że następna wizyta będzie służyła odkryciu prawdy tym zwiedzionym ludziom. Zrozumiałem też, że należy modlić się o nich by Bóg otworzył im oczy. Należy też na podstawie Słowa Bożego wykazywać fałszywe wierzenia i praktyki, co tez chce uczynić kolejnym razem. Od jakiegoś czasu noszę w sobie zamiar napisania broszury lub traktatu wyłącznie dla ŚJ. Jeśli znacie podobne inicjatywy lub broszury dajcie na nie namiary?

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Czy spotkał Pan ponownie Świadków? Jakie błedy według Baptystów zauważył Pan w broszurze "Jakie orędzie zawiera Biblia"?

Chrześcijanin pisze...

Witam serdecznie. To spotkanie ze Świadkami miałem już ponad rok temu. Od tego czasu spotkałem się z nimi jeszcze kilka raz i zaprosiłem ich na rozmowę do mojego domu. Świadkowie maja bardzo wiele twierdzeń i przekłamań niezgodnych ze Słowem Bożym. Już nie pamiętam dokładnie jakie niezgodności z Biblią były w tej broszurze. Ale jest wiele innych błędnych twierdzeń takich jak: według świadków Jezus Chrystus był wcielonym archaniołem Michałem i po zmartwychwstaniu znów jest Archaniołem Michałem w niebie. Świadkowie również nie wierzą w Boską naturę Jezusa Chrystusa i uważają, że jest pierwszym Bożym stworzeniem, a tymczasem Jezus jest Synem Bożym jednorodzonym nie mającym początku i nie mającym końca. Następnie Świadkowie całkowicie mają pokrętną naukę na temat wybrania 144 tys. Wierzą również, że powrót Jezusa nastąpił w 1914 roku, ale niewidzialnie. Datę tą ustalili na podstawie księgi Daniela całkowicie błędnie odnosząc lata obłąkania Nebukadnesara króla babilońskiego do lat proroczych jak Biblia wyraźnie mówi w tej części że to proroctwo wypełniło się na królu babilońskim.
Więc miałem trochę tych spotkań ze świadkami, poruszałem błędne twierdzenia i zmiany ich nauczania na przestrzeni lat, ale większość z nich uważa, że tylko organizacja ma racje. Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania i mogę przesłać linki do ciekawych stron na temat organizacji. Zachęcam tez do przeczytania książki "kryzys sumienia" ksiażke napisał jeden z członków ciała kierowniczego u Świadków i zawarł w niej szczegółowe informacje oparte o ich własną literaturę jak zmieniali nauczanie, manipulowali ludźmi, przepowiadali błędne daty. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć na podstawie Pisma Św że Świadkowie Jehowy są zwiedzioną organizacją i nie prowadza ludzi do zbawienia. Słowo Boże mówi, że kto ma Syna ma życie wieczne 1 Jana 5:12. Jak oni mogą mieć Syna skoro nie oddają mu czci. Kto nie czci Syna nie czci i Ojca. Jana 5:23  aby wszyscy czcili Syna, jak czczą Ojca. Kto nie czci Syna, ten nie czci Ojca, który go posłał. Pozdrawiam serdecznie jarek.

Łączna liczba wyświetleń